Ақтөбе қаласы №1 орта мектебінің бастауыш класс мұғалімі Мурынова Алия Ордабаевна Пәні: Бейнелеу өнері Сыныбы: 3 Мерзімі: Сабақтың тақырыбы: Әртүрлі тақырыптарға композициялар құрастыру (натюрморт, пейзаж, портрет және т.б.) Сабақтың мақсаты: Живопись өрнегімен және оның түрлерімен мән мағынасымен танысу.Өнерге үйрету жолында оқушылардың бойына іскерлік, табандылық, эстетикалық қасиеттерді қалыптастыру. Сабақтың міндеттері: Білімділік: Сабақты түсіндіре отырып, натюрморт, пейзаж, портрет жайлы білімдерін жетілдіру. Дамытушылық: Көркем ойлау, көркем өнерді қабылдау сезімдерін дамыту, шығармашылыққа баулу. Тәрбиелік: бейнелеу өнері мәдениеттілігін қалыптастыру, оқушыларды, ұқыптылыққа, дұрыс бейнелей білуге тәрбиелей келе, эстетикалық тәрбие беру. Сабақтың типі: Аралас сабақ Сабақтың әдіс-тәсілдері: түсіндіру, баяндау, өздік жұмыс, сұрақ-жауап. Пәнаралық байланыс: Дүниетану Сабақтың көрнекіліктері: суреттер
Сабақтың барысы: І. Алғашқы ұйымдастыру кезеңі. - Оқушылармен амандасу; - Оқушылардың назарын сабаққа аудару. ІІ. Кіріспе. Барлығы: Күн жарығын алақанға саламын, Жүрегіме басып ұстай қаламын. Ізгі әрі нәзік, жарық, мейірімді, Болып кетер сонда дереу жан-жағым. -Міне, жүрегіміздегі осындай жылумен сабағымызды бастаймыз. Живопись-жазықтық бетінде бояу түрлері арқылы орындалатын көркем шығарма.Живопись орындалу ерекшелігіне қарай бірнеше жанырға бөлінеді.Олар: Натюрморт, Портрет, Ботальдық жаныр, Алималистік жаныр, Марелистік жаныр,Тарихи жанырлар. Натюрморт дегеніміз – жансыз заттар мен бұйымдарды бейнелеген көркем шығарма. Портрет дегеніміз – адам келбетін бейнелейтін көркем шығарма. Тарихи жанр – белгілі бір оқиғалар мен тарихи кезеңдер бейнеленген көркем шығарма. Маринистік жанр – теңіз, көл сияқты су әлемін бейнелейтін көркем шығарма. Анималистік жанр – жан-жануарлар бейнеленген көркем шығарма. Пейзаж жанры – табиғат көрінісі бейнеленген көркем шығарма. Натюрморт француз сөзі, дәл мағынасы «өлі табиғат» деген ұғымды білдіреді. Оған тұрмыста күнде кездесіп жүретін заттарды, жемістерді, гүлдерді немесе балықтан, түз құстарынан дайындалған алуан түрлі тағамдарды бейнелейтін картиналар жатады. Натюрморт алғаш рет XVII ғ басында Голландияда пайда болды.Бұл голланд өнерінің, әсіресе натюрморттың ерекше көркейген кезі еді. Стол үстіндегі заттардан тұтас бір біріккен сурет салу үшін алдымен оларды дұрыс орналастыруымыз керек. Қағаз бетіне заттарды орналастыру, орын белгілеу, көру нүктесін таңдау үйлесімділіктің бастапқы негізгі болып табылады.Нұсқаның жеке бөліктері бір-бірімен байланысты болғанда ғана үйлесімділік шешімі дұрыс болады.
ІІІ. Өздік жұмыс. -Балалар, жандарына қай живопись жақын, сол жанрмен жұмыс жасаймыз. ІV. Өз біліміңді тексер. Мына шаршы ішіне жасырынған бейнелеу өнеріне байланысты 5 сөзді тап. п п е й з а о б о я у ж р о м р с ұ т р т ю н л р е т т а у
Сөзжұмбақ шешу. 1 ж и в о п и С ь 2 п е й з А ж 3 т а Б и ғ а т 4 н А т ю р м о р т 5 Қ ы л қ а л а м 6 ф р А н ц у з 7 Г о л л а н д и Я 8 ж ұ п т ы Қ 9 п о р Т р е т 10 м А й л ы 11 г ү Л д е р 12 а Д а м д ы 13 т о п т Ы қ 1. Жазықтық бетінде бояу түрлері арқылы орындалатын көркем шығарма. 2. Табиғат көрінісі бейнеленген көркем шығарма. 3. Пейзажда не бейнеленеді? 4. «өлі табиғат» деген ұғымды білдіреді 5. Ненің көмегі арқылы бояуларды жағамыз? 6. Натюрморт қай елдің сөзі. 7. Натюрморт алғаш рет қай елде пайда болды? 8. Екі адам бейнеленген портрет түрі. 9. Адам келбетін бейнелейтін көркем шығарма. 10. Бояудың бір түрі. 11. Натюрмортта бейнелетін картина. 12. Портрет нені бейнелейді? 13. Бірнеше адам бейнеленген портрет түрі.
V. Қорытынды. Жаңа сабақты қорытындылау мақсатында «Өз біліміңді тексер» атты сұрақтарға жауап берейік.