ШҚО,Семей қаласы "№11 ЖОББМ"КММ қазақ тілі мен әдебиет пәні мұғалімі Муканова Кымбат Серикказыевна Күні: 2-сабақ Пәні:қазақ әдебиеті Сыныбы: 8 «В» Сабақтың тақырыбы: Орхон ескерткіштері. «Күлтегін жазуы» Жалпы мақсаты: Түрік фольклорындағы аса көрікті жанрдың бірі-Күлтегін жырының желісін оқушы өзіндік таным тұрғысынан зерделей біледі. Сілтеме Нұсқаулық, Қазақ әдебиеті оқулығы,әдебиеттік оқу пәнінің әдістемесі Негізгі идея: Оқушыны өз бетімен ізденуге бағыттау. Сыни тұрғыдан ойлау қабілеттерін арттыру. Қолданылатын материалдар: АКТ мүмкіндіктері, түсіндірмелі сөздік Оқыту формасы, технологиясы, әдістері: Сын тұрғысынан ойлау, топтық жұмыс, диалогтық оқыту (сұрақ-жауап), сыни ойлау (миға шабуыл, ой жинау). Сабақ кезеңдері, уақыты: Мұғалімнің іс-әрекеті Оқушының іс-әрекеті І.Білу.(5мин) Ойға шабуыл: тренинг, топқа бөліну. А) Түрік деген сөзді естулерің бар ма? Б) Оған қандай халықтар жатады? В)Бұл халықтар ҮІІІ ғасырда қандай қағанат құрған? Г) Неге «Түрік қағанаты» деп аталған? Жырдағы ел қорғау мәселесі мен батырлық, адамгершілік қасиеттерді айшықтап, ерліктерін суреттей біледі
. ІІ.Түсіну.( 8мин) «Түрік», «түркі» деген сөздердің мағынасы бірдей ме? Осындай империяны кім құрған деп ойлайсыздар? Оқулықта берілген мәліметтер негізінде оқушылар түсінігін ортаға салу..
ІІІ.Қолдану (12мин) А) Ұлы түркі халықтары,оның көсемі Бумын қаған жайында айту. (І топ) Б) Орхон ескерткіштері,оның әліпбиі жайында әңгімелеу (ІІ топ). В) жырдың мазмұны мен идеясын анықтау (ІІІ топ) . Сергіту сәті. ІҮ. Талдау(5мин) а)«Күлтегін жырын» қазақтың «Алпамыс» және «Қобыланды» батыр жырларымен салыстырып,ұқсастығы мен айырмашылығын айту. (Венн диаграммасы) Топтық жұмыс. Салыстырады,талдайды. Ү.Жинақтау(7мин) Берілген кестені жыр мазмұны бойынша толтыра отырып,мазмұнын баяндау. Күлтегіннің жас шамасы Мінген аты Кімдермен соғысты? Нәтижесі Ру-тайпалар атауы
Кестені толтыру,мазмұнын түсінеді ҮІ.Бағалау(3мин) Жырдағы айтылған ой қазіргі өмірге сәйкес келе ме? Шығарма,ой толғау жазу VІ. Үйге тапсырмасын беру(2мин) Жырдағы түсініксіз сөздердің мағынасын жаттау.Өлең құрылысына талдау жасау. VIIІ.Рефлексия(3мин) 1. Әңгімеде саған не әсер етті? 2 Несімен әсер етті? Екі жақты күнделік