Ашық сабақ Тақырыбы: «Екі өрнектің қосындысының квадраты және айырмасының квадраты» 7 сынып
Ашық сабақ Тақырыбы: «Екі өрнектің қосындысының квадраты және айырмасының квадраты» Сыныбы: 7 «Ә» Мұғалім: Жиенбаева Гулим Касымовна, Алматы қаласы Сабақтың тақырыбы: Екі өрнектің қосындысының квадраты және айырмасының квадраты. Сабақтың мақсаты: Білімділік: Екі өрнектің қосындысының квадраты және айырмасының квадратының формуласын қорытып шығару, білік дағдыларын қалыптастыру, есептерді шешу кезінде тиімді пайдалана білуге үйрету. Дамытушылық: Оқушылардың логикалық ойлау, шығармашылық қабілетін дамыту, өз бетінше білім алу дағдыларын қалыптастыру, пәнге қызығушылықтарын арттыру. Тәрбиелік: Оқушыларды жауапкершілікке баулу, шапшаңдыққа, шыдамдылыққа тәрбиелеу. Сабақтың түрі: жаңа сабақты меңгерту Сабақтың типі: дәстүрлі Пәнаралық байланыс: информатика, экология. Сабақтың көрнекілігі: интерактивті тақта, компьютер, тірек сызбалар. Сабақтың барысы: Ұйымдастыру кезеңі. Логикалық есептерді интерактивті тақтаға жазып, оқушылардан жауап күтіледі. Үй тапсырмасын тексеру. Оқушылар үй жұмысы орындалған дәптерлерін өткізеді. Жаңа сабақты меңгерту. Жаңа тақырыпты ашу мақсатында проблемалық ситуация арқылы үш топқа бөлінген мынадай тапсырмалар орындалады. 1-топ: (а+в)(а+в) 2-топ:(с-d)(c-d) 3-топ:(х+у)(х+у) Нәтижесін талдап, қорытынды жасау. Қорытынды: Екі өрнектің қосындысының квадраты бірінші өрнектің квадратына, плюс екі еселенген бірінші және екінші өрнектердің көбейтіндісіне, плюс екінші өрнектің квадратына тең. (а+в)²=а²+2ав+в² (1) Екі өрнектің айырмасының квадраты бірінші өрнектің квадратына, минус екі еселенген бірінші және екінші өрнектердің көбейтіндісіне, плюс екінші өрнектің квадратына тең. (а-в)²=а²-2ав+в² (2) 1-мысал. а) (3x+2)²=(3x)²+2•3x•2+2²=9x²+12x+4; ә) (2a-7b)²=2•2a•7b+(7b)²=4a²-28ab+49b²; 2-мысал. (2а+9)²-а(4а+31) өрнегін ықшамдайық: (2а+9)²-а(4а+31)=4а²+36а+81-4а²-31а=5а+81 және (2) формулаларды кері тәртіппен де жиі қолданады, яғни оларды а²+2ав+в²= (а+в)² және а²-2ав+в²= (а-в)² түрінде де қолданылады. Қосынды мен айырма түрінде квадраттарының формулаларын осы көрсетілген түрде, көбінесе көпмүшелерді көбейткіштерге жіктеу үшін қолданылады. 3-мысал. Көпмүшені көбейткіштерге жіктейік: а) 9а²-12ав+4в² =(3а)²-2•3a•2b+(2b)²=(3а-2в)²; ә) 100+40р+4р²=10²+2•10•2p+(2p)²=(10+2p)². Есептер шығару. (Оқулықпен жұмыс) Сыныпта №332, №333, №334, №335, №336, №337-нің тақтарын шығару. Жаңа сабақты бекіту. Тест. 1. 25а²-20ав+16в² өрнегін көбейткіштерге жікте: а) (5а-4в)² б) (25а-16в)(25а+16в) в) (5а-4в)²; 2. (2х-4у)² жақшаны аш: а)2x²-4y² б)4х²-16у в) 4(х²-4х+4) 3. Амалды орында: (2х+3)² а) 4х²+12х+9 ә) 4х²-12х+9 б) 4х²+9 4. Амалды орында: (2-3у)² а) 4-12у+9у² ә) 4-9у² б)4+9у² 5. Теңдеуді шеш: х²-225=0 а) х_1=25, х_2=-25 ә) х_1=15, х_2=-15 б) х_1=225, х_2=-225 Үлестірме карточкалар «Аяқта!». Үш топқа үш тапсырма беріледі. Жауаптары интерактивті тақта арқылы тексеріледі. 1-топ 2-топ 3-топ (х+3)^2= (х+6)^2= (х+5)^2= (50+1)^2= (20+1)^2= (10+1)^2= (70-1)^2= (80-1)^2= (90-1)^2= Қорытындылау: (Рефлексия) Енді «табыс ағашын отырғызайық» (Тақтада ағаштың суреті) Ағаш діңі жаңа сабақта өтілген формулалар, жасыл желек – экология, ал ағаштың жемісі сіздің алған білімдеріңіз. Жасыл алма: Маған сабақ ұнады. Тақырыпты меңгердім. Сары алма: Тақырыпты түсіндім, бірақ есептеген кезде қиналамын. Қызыл алма: Сабақ маған түсініксіз. Үйге тапсырма: №332,№333,№334,№335,№336 – ның жұп нөмерлері. Бағалау.