[size=14]Қойлыбаев Нұрлан Қажыбайұлы Математика пәні мұғалімі. Шығыс Қазақстан облысы Тарбағатай ауданы Ойшілік ауылы Тоғас батыр атындағы орта мектеп.[/size] Мақсаты: Арифметикалық прогрессияның анықтамасын білу. Арифметикалық прогрессияға және арифметикалық прогрессияның п-ші мүшесін есептей алу. Дамытушылық: Прогрессияның кез келген тізбектес екі мүшесі белгілі болғанда оның айырмасын таба білу. а п+1=ап+ап+2 2 теңдігімен арифметикалық прогрессияның сипаттамалық қасиетін есептер шығаруда пайдалана алу. Арифметикалық прогрессияның п-ші мүшесінің формуласына есептер шығару дағдысын қалыптастыру. Өздігінен жұмыс істеуге дағдыландыру. Тәрбиелік: Математика пәніне деген оқушылардың қызығушылығын арттыру. Жеке тұлғаның білімге деген ізденісін арттыру. Еңбекқорлыққа баулу. Сабақ түрі: есептер шығарту. Әдісі: сұрақ жауап, ҰБТ-да прогрессия тақырыбына арналған есептер. Формасы: топпен және жеке оқушылармен жұмыс. Көрнекілігі: интерактивтік тақта, дидактикалық материалдар, ҰБТ-ның сұрақ кітапшалары. Оқушылар үш топқа бөлінген.Үй тапсырмасын тексеру. Бірінші топ. Интерактивті тақтадағы есептерді шығарту. Екінші топ. Дидактикалық материалдағы есептермен жұмыс істейді. Үшінші топ. Тақтадағы есептермен (күрделі және ҰБТ кітапшаларынан алынған есептер) Интерактивті тақтадағы есептер.
№1 ап ариф.прог №2 №3 №4 а1=6,8 а1=5 а1=28 a3=16 а2=9,8 d=3 a21=68 a5=32 d=? Ж:3 a30=? Ж:150 d=? Ж:2 a4=? Ж:24 №5 №6 №7 №8 a30=128 a8=100 a1=4 d=5 d=4 a4=12 d=2 a5=21 a1=? Ж:12 а1=? Ж:-54 a51=? Ж: 254 a1=? Дидактикалық материалды берілген есептер В-1 ТТ-7 (III тарау п3) 58 бет 1. Ариф. Прог-ның 8-інші мүшесін тап 21,18,15.... 2. Ариф. Прог-ның 11-інщі мүшесін тап а1=7; d=1,5 3. Ариф. Прог-ның жалпы мүшесін тап а2=3 d=-2 4. Егер а1=3; а5=-1 болса, онда прог-ның айырмасын тап 5. а1=3: а5=-1 болса, d=? В=II 1. ариф прог-ның 9мүшесін тап: 32,30,28..... 2. ариф.прог-ның 13мүшесін тап а1=28; d=0,5 3. ари прог-ның жалпы мүшесін тап: 2;2,3;2,6; 2,9 Ж:1,7+0,3п 4. а2 =2; а4=-2 болса, онда d=? 5. Ариф.прог-ның бірінші мүшесі мен айырмасын тап: а2+а4=8 а8-а3=5 Тақтаға жазылған күрделі есептер. №1 Ариф.прогрессия а3+а8=6 а1+а5=? а7=а1+d-10 a3=a1+2d а7=а2-10 a7+10=a1+d a8=a1+7d a1+6d+10=a1+d 6=2a1+9d 5d=-10 d=-2 6=2a1+9(-2) 2а1-18=6 2а1=24 а1=12 а5=а1+4d=12+4(-2)=4 а5=4 а1+а5=12+4=16 Ж:16
№2 Берілгені 5;8,11... және 3;7;11.. екі ариф-лық прог-ның 227 саны ортақ мүшесі бола ма? Егер болса, ол мүшесінің әрқайсындағы номер нешінші Шешуі: 5;8;11 а1=5 d=3 хп=227 хп=5+3(п-1)=5+3п-3=3п+2; 3п+2=227 п=75 3;7;11 а1=3 d=4 хп=3+4(п-1)=3+4п-4=4п-1: 4п-1=22 п=57 Ж: 75және 57 №3 299 саны берілген 5;8;11 және 3;7;11 екі ариф-лық ортақ мүшесі бола ма? Шешуі: п=an-a1+d/d; ап=299 а1=5: d=3 N=299-5+3/3= 297/3=99 n=99 An=299 a1=3 d=4 n=299-3+4/4=300/4=75 n=75 Оқулықтағы С-тапсырмалар жинағы бойынша: №184 (а,ә) а) ап= 3п+2/5 ә) ап=7п-2/3 сандар тізбегінің ариф.прог-ның а1 мен d-ны тап п=1 болса а1=3*1+2/5=5/5=1 a1=1 n=2 болса а2= 3*2+2/5=8/5 a2=8/5 d= 5/8-1= 8-5/5=3/5 Ж: а1=1 d= 3/5 ә)п=1 болса а1= 7*1-2/3=5/3 a1=5/3 n=2 болса а2=7*2-2/3=12/3=4 a2=4 d=4-5/3=12-5/3=7/3 Ж: а1=5/3 d=7/3 Үйге 184(б) Бағалау.